دستگاه لاغری ار اف کویتیشن

دستگاه لاغری ار اف کویتیشن

لاغری

دستگاه لاغری آر اف کویتیشن (RF) چیست و چه کاربردی دارد؟ امروزه اضافه وزن یکی…

دستگاه لاغری آر اف کویتیشن (RF) چیست و چه کاربردی دارد؟ امروزه اضافه وزن یکی از مشکلات جدی برای انسان است که علم همواره در تلاش است راهی برای درمان آن پیدا کند و این درمان هم به مصرف قرص و دارو مربوط بر می گردد و هم اینکه به عمل های جراحی مربوط می شود. مسئله ی مهمی که مطرح است این است که از روش هایی برای لاغری استفاده شود که در کنار تاثیر مثبتی که دارد، کمترین ضرر را به بدن وارد کند.

یکی از روش هایی که برای لاغری به کار گرفته می شود استفاده از دستگاه لاغری آر اف کوتیشن است که جزء کم ضرر ترین و مناسب ترین دستگاه ها برای لاغر شدن است. ویژگی جالب این دستگاه این است که علاوه بر خاصیت آن برای لاغری، برای جوان سازی و لیفت پوست صورت و بدن نیز استفاده می شود، به عبارتی در این دستگاه چند قطعه ی جداگانه برای هر کدام از عملکرد های لاغری، جوان سازی و لیفت وجود دارد.

به دلیل خواص بی شمار این روش که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت، امروزه استفاده از این دستگاه بسیار متداول شده است به گونه ای که آن را در زمینه ی زیبا سازی پوست یک معجزه گر عنوان می کنند.

علاوه بر کاربرد های گفته شده از این دستگاه برای از بین بردن انواع نشانه های پوستی، خال و زگیل نیز استفاده می شود.

نحوه ی عملکرد دستگاه لاغری آر اف کوتیشن به این طریق است که امواج تولیدی را به داخل پوست نفوذ می دهد و در آن با ایجاد حرارت یک ارتعاشاتی را به وجود می آورد. با وجود گرمای ایجاد شده و همچنین لرزش های مداوم در عمق های مختلف پوستی، چربی های آن قسمت از بین رفته و سبب لاغری می شود.

دستگاه کویتیشن چگونه است؟

انجام کار دستگاه کویتیشن به وسیله امواج ماوراء صوت که در محدوده شنوایی انسان نیست، صورت می گیرد. در واقع از این امواج برای نفوذ در قسمت هایی از پوست انجام می شود به این طریق که موج را از پوست نفوذ داده و در قسمت تحت درمان ارتعاش ایجاد می کند.

این عملیات بدون استفاده از عمل جراحی، بخیه و خون ریزی انجام می شود و این یک مزیت مهم برای دستگاه به حساب می آید. فرکانس استفاده شده برای انجام این کار در محدوده بسیار پایین قرار دارد و می تواند بافت های مربوط به چربی را تحت تاثیر قرار دهد.

عوارض دستگاه کوتیشن

نتایج حاصل از درمان به وسیله دستگاه آر اف کویتیشن چگونه ظاهر می شود؟

درمان هر شخص با شخص دیگر متفاوت است و به صورت های گوناگون انجام می شود، همچنین طول درمان هر نفر با نفر دیگر فرق می کند به این طریق که ممکن است شخصی در طی چندجلسه ی کوتاه به نتیجه ی مطلوب برسد و دیگری در مدت زمان خیلی طولانی تر نتیجه بگیرد. حتی پزشکان ادعا می کنند که میزان اثر بخشی نیز در هر نفر متفاوت خواهد بود به گونه ای که ممکن است برای یک نفر نتیجه ی صددر صد حاصل شود و برای دیگری خیلی کمتر.

برای اثر بخشی هر چه بیشتر درمان به وسیله ی این دستگاه، باید از دستگاه های قدرتمند با اپراتور های ماهر استفاده کرد و همچنین لازم است که تغذیه ی شخص نیز تحت مراقبت قرار گیرد. موارد زیر در مدت زمان درمان و همچنین میزان اثر بخشی عمل تاثیر دارد:

  • میزان سوخت و ساز بدن هر شخص
  • ساختار بافت بدن
  • ناحیه ای که تحت درمان قرار می گیرد
  • سن هر شخص و گروه سنی که قرار دارد
  • میزان فعالیت های هورمونی
  • میزان سلول های چربی در بدن
  • رژیم غذایی مصرفی در هر نفر

دستگاه لاغری آر اف کویتیشن به چه منظور استفاده می شود؟

موضوع لاغر شدن دارای دو مبحث جدا گانه است: از بین بردن چربی های موجود در بدن و کاهش وزن.

توجه داشته باشید که این دو موضوع باهم متفاوت هستند به این صورت که از بین رفتن چربی های بدن و نابودی آن ها به منظور اصلاح ظاهری بدن انجام می شود نه کاهش وزن، به عبارتی دیگر با از بین رفتن چربی های موجود در بدن اندام شخص بهتر می شود و دچار کاهش سایز می شود، اما در مبحث کاهش وزن در واقع وزن فردکاهش می باید یعنی اگر بر روی ترازو برود، وزن کمتری را مشاهده می کند.

استفاده از دستگاه لاغری آر اف یکوتیشن برای از بین رفتن چربی های اضافی بدن و اصلاح سایز کاربرد دارد و با استفاده از آن می توانید به اندام مد نظر خودبرسید، اما اگر قصدکاهش وزن را دارید  استفاده از این دستگاه پیشنهاد نمی شود بلکه بهتر است به متخصص تغذیه مراجعه کرده واز رژیم های لاغری استفاده کنید.

انواع هندپیس های استفاده شده در دستگاه لاغری آر اف یکوتیشن

  • هند پیس کویتیشن مهم ترین و پر کاربرد ترین هند پیس این دستگاه لاغری است.
  • هندپیس مربوط به RF هگزاپلار
  • هندپیس RF مونو پلار که یک دستگاه وکیوم نیز در کنار آن به کار گرفته می شود.
  • هندپیس RF BY POLAR به همراه یک دستگاه وکیوم که برای قسمت های مختلف از جمله شکم، پهلو و باسن استفاده می شود.
  • هندپیس RF BY POLAR به همراه وکیوم مخصوص پوست صورت و دور چشم که برای از بین بردن چین و چروک های اطراف صورت از آن استفاده می شود.
  • هندپیس RF BY POLAR با یک وکیوم اضافی برای کار بر روی قسمت های غبغب، سینه و یا دور بازو

از دستگاه لاغری آر اف کویتیشن برای لاغر کردن کدام قسمت ها استفاده می شود؟

یک مزیت استفاده از دستگاه لاغری آر اف کویتیشن این است که می توان از آن برای از بین بردن چربی های تمام قسمت های بدن استفاده کرد و این گونه نیست که فقط برای قسمت خاصی از بدن کاربرد داشته باشد. از جمله قسمت هایی از بدن که می تواند تحت درمان به وسیله دستگاه کویتیشن قرار بگیرد می توان به پهلو ها، صورت، بازو ها، ران، غبغب، سینه، دور چشم و همچنین باسن اشاره کرد.

مشخصات و ویژگی های دستگاه لاغری آر اف کویتیشن

تکنولوژی استفاده شده در دستگاه لاغری آر اف یکوتیشن این گونه است که برای از بین بردن چربی های ناحیه مورد و لاغری آن از تکنیک مونو پلار استفاده می شود و همچنین برای جوان سازی کلاژن ها از تکنیک BY POLAR کمک گرفته می شود.

در این دستگاه از دو موتور به صورت همزمان استفاده خواهد شد که هر کدام از موتور ها دارای کیفیت مختص به خود و همچنین یک وکیوم جداگانه هستند، این ویژگی از مزیت های مهم این دستگاه به حساب می آید. ویژگی کارکرد آر اف کویتشن به قرار زیر است:

  • تعداد هندپیس های موجود در دستگاه به 6 عدد می رسد.
  • قدرت کارکرد RF 3 POLAR در این دستگاه در حدود 2 مگا هرتز است.
  • همچنین قدرت کویتیشن دستگاه 40 K H است.
  • نیروی موجود در RF  MONO POLAR به اندازه ی 500 کیلوهرتز است.
  • قدرت نهایی دستگاه در RF BY POLAR به اندازه ی 2 مگا هرتز است.

مزایای استفاده از دستگاه آر اف کویتیشن

  1. برای درمان به وسیله دستگاه کویتیشن احتیاجی به استفاده از بیهوشی وآمپول های بیهوشی نیست و به همین خاطر استفاده از این دستگاه امن عنوان شده است.
  2. انجام عمل توسط دستگاه بسیار راحت و آسان انجام می شود و همچنین کاملا بدون درد و خونریزی صورت می گیرد.
  3. میزان اثر بخشی توسط دستگاه بسیار بالا خواهد بود و این یک مزیت مهم برای دستگاه به شمار می رود.
  4. مدت زمان انجام عمل بسیار کوتاه خواهد بود به نحوی که آن را زیر نیم ساعت عنوان کرده اند.
  5. برای عمل به وسیله دستگاه کویتیشن از پالس های مکانیزه کمک گرفته می شود که تا حدود زیادی درمان را ایمن تر و آسان تر می کند.
  6. استفاده از این روش برای تمام قسمت های بدن امکان پذیر است به گونه ای که برای از بین بردن چربی های بازو ها، شکم، ران، کمر و همچنین پشت زانو ها می توان از این روش استفاده کرد.

عوارض و معایب دستگاه آر اف کویتیشن RF

هر روش و هر گونه عمل جراحی که بر روی پوست و یا قسمتهای مختلف بدن برای لاغری انجام شود، عوارضی را به دنبال دارد، اما این عوارض در دستگاههای آر اف کویتیشن بسیار کم و حتی می توان گفت صفر درصد است.

از این دستگاه علاوه بر مطب های پزشکی می توان در آرایشگاه ها و یا حتی باشگاه های ورزشی نیز استفاده کرد. فقط توجه داشته باشید که برای استفاده از این دستگاه حتما باید مهارت کافی ولازم را داشته باشید که آسیبی به فرد تحت درمان وارد نشود.

خطرات استفاده از دستگاه آر اف کویتیشن

همان طور که قبلا توضیح دهیم دستگاه آر اف کویتیشن از امواج فرا صوت استفاده می کند و این امواج تاثیراتی را بر سلول های بدنی می گذارد که ممکن است برای گروهی از افراد مشکل ایجاد کند. از طرفی دیگر با نفوذ کردن امواج فرا صوت به لایه های چربی، این سلول های چربی ریز تر می شوند و در بدن آزاد خواهند شد. قطعا طبیعی خواهد بود که وجود این  ذرات چربی برای بدن مضر باشد و مشکلاتی را ایجاد کند.

خطراتی را که بیان کردیم در گذشته و در اوایل استفاده از دستگاه مشهود تر بود اما امروزه بسیاری از این مشکلات حل شده و با خیالی آسوده تر می توان از آن استفاده کرد. طراحی دستگاه های کویتیشن جدیدبه نحوی انجام شده است که امواج تولیدی از آن، به راحتی می تواند یک سلول از بدن را از سلول  چربی تفکیک کند و تنها بر بافت چربی اثر بگذارد. با این امکان دیگر به بافت های سالم بدن آسیبی نمی رسد وتنها بافت های چربی را موردتهاجم قرار می گیرند.

برای برطرف کردن دیگر مشکل که وارد شدن ذرات چربی به خون بود، دستگاه قادر خواهد بودکه ذرات چربی را به حدی ریز کندکه ورودآن به رگ ها خطرناک نباشد و مشکلی را برای شخص ایجاد نکند. با این امکان که در دستگاه های جدید طراحی شده است، به طور کامل خطرات ناشی از دستگاه را رفع کرده به طوری که استفاده از آن کاملا بی خطر خواهد بود.

دستگاه آر اف کویتیشن را از کجا بخریم؟

خرید دستگاه  هایی که در زمینه پزشکی کاربرد دارند حتما باید از فروشگاه های معتبر در این زمینه  صورت گیرد. دستگاه خریداری شده باید حتما دارای گارانتی و ضمانت نامه باشد تا در صورت بروز هر گونه مشکلی بتوان از خدمات پس از فروش آن ها استفاده کرد.

اگر بتوانید برند معتبر و با سابقه از دستگاه را  خریداری کنید حتما می توانید از خدماتی مانند آموزش نحوه ی کار بادستگاه و مشاوره و راهنمایی در این زمینه بهره مند شوید.

قیمت دستگاه آر اف کویتیشن

قیمت این گونه از دستگاه ها که در زمینه پزشکی کاربرد دارند معمولا تحت تاثیر عوامل مختلفی است. برای مثال برند دستگاه از مهم ترین عوامل موثر در این زمینه است. برند دستگاه خریداری شده نشان دهنده ی سابقه و قدمت دستگاه است. سعی کنید تا حد امکان برند های شناخته شده را خریداری نمایید.

مدت زمان ضمانت محصول نیز از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت است به این طریق کرد که  هر اندازه ضمانت نامه دستگاه طولانی مدت تر باشد و خدمات پس از فروش آن بیشتر شود، قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت.

شرکت های مختلفی در زمینه ساخت دستگاه های آر اف کویتیشن فعالیت دارند که اگر قصد خرید دارید می توانید از کارشناس های مربوطه در شرکت ها مشاوره بگیرید.

چند نکته ی مهم برای کار با دستگاه آر اف کویتیشن

  • توجه داشته باشید که پس از انجام عمل برای مدت زمان کوتاهی ممکن است مقدار چربی در بدن شما بالا رود، اما این افزایش چربی به صورت موقت است و تنها در مدت زمان کوتاهی پس از آن از بین می رود. بنابراین استفاده از این روش برای کسانی که دچار فشار خون بالا هستند و یا مقدار کلسترول خون ها به صورت طبیعی بالا است مناسب نخواهد بود.
  • استفاده از این روش به هیچ وجه برای خانم های باردار و یا شیرده و همچنین خانم هایی که عمل زایمان انجام داده اند پیشنهاد نمی شود. همچنین دقت کنید که اگر عمل کویتیشن شما برای قسمت شکم و از بین بردن چربی های آن انجام شده، نباید در دوره پریودی انجام شود.
  • استفاده از این روش برای بیمارانی که مبتلا به سرطان، مشکلات مربوط به کلیه، آسم، ایدز، هپاتیت و سایر بیماری های خطرناک هستند به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود.

در نهایت اگر هر سوال دیگری در رابطه با این دستگاه و یا دستگاه لاغری کرایو لیپولیز دارید، ان را با ما در میان بگذارید.

ارسال دیدگاه